Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

středa 17. října 2012

Logopedie 17.10.

dnešní logopedie opět udělala spoustu pokroků. Matěj byl dnes mírně rozpustilý, ale i tak se naučil spoustu nových věcí.

První bylo opět cvičení do kříže, cvičení s díváním se na kříž, tedy zrakové vnímání, sluchové kdy se počítá a na povel změna mění pohyb a samozřejmě propojení hemisfér.
Cvičení krásně zvládl. Tentokrát budem pokračovat v samostatném počítání při cvičení do sedmi. To však vysvětlím podrobně ve cvičení.

Opakovali výslovnost V na začátku slova a učili se V uprostřed slova.
Dobrá pomůcka byly dvě kostky kdy u jedné se říká první slabika a u druhé kostky vé uprostřed slova, Matýskovi to tak víc pomohlo a uvědomoval si to V uprosřed, jinak stále cení zuby na začátku slova.

Určování koncovek -  jaký lístek? - nový lístek
                                    jaké jablko? - nové jablko
                                   jaká zmrzlina? - modrá zmrzlina

Tvoření vět formou - hra s nákupem. vemem si hračky a říkám co koupím? Já koupím modré auto...
Co mám?  Já mám černý svetr.

Předložky - jak jsem již psala předložka NA je naprosto bez problémů. Dnes však s  paní logopedkou přišel i na předložku DO, když to ted začneme pilovat myslím, že to do týdne umí.  Pomhlo mu, že hračky dávaly do pytle a on tu ruku do pytle dával....

Posledním bylo SI  a SE, které samozřejmě nepoužívá.
To začneme pomalinku cvičit při oblékání, mytí... já si umývám ruce, já si obléknu slipy, já si vezmu rohlík.....


Máme do další návštěvy hodně práce tak se hned zítra do toho pustíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat