Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

úterý 13. ledna 2015

První třída integrace

Matýskova třída dnes měla třídní schůzky, paní učitelka říkala, že překvapil a zcela se začlenil, jak mezi děti tak v učení, takže prozatím opravdu bez problémů.
Možná nás to stojí víc práce, ale ta práce za to stojí.

Vím, že ne každé dítě může být integrováno do klasické třídy, ale já to doporučuji vyzkoušet, myslím, že i kolektiv "zdravých" dětí je hrozné hnadlo.  SPC ještě doporučuje snížení kolektivu, nevím zdali je to povinnost školy, ale ve třídě kde je dítě s nějakým hendikepem se snižuje počet žáků, tak jak má Matěj uvedeno na počet 18žáků.  On má ve třídě 16 dětí a je to ideální stav, k tomu ještě slečna asistentka, takže to vše udělá svoje.

Tak jak jsme uvažovali před zápisem, kam Matěj do školy půjde, tak jsem ráda, že nešel do praktické, tak do velkého kolektivu a jsem i ráda, že není v soukromé škole, o které jsem byla téměř přesvědčená, že tam nastoupí. Je to škola o max.počtu 12ti žáků, ale větším počtu žáků s hendikepem.
Můj názor je, že by tam bylo sklouzávání ke špatnému, k nápodobě ostatních a  samozřejmě když si porovnáme počet žáků s hendikepem a propočítáme to s časem a nutnou pozorností a jednou paní učitelkou... myslím, že nám to nemůže vynahradit naši nynější třídu.

Ještě teď před zápisy do prvních tříd, bych chtěla zdůraznit, že je to opravdu o lidech, není to o škole či řediteli....
Už jsem to tu jednou, se mi zdá, zmiňovala a musím to napsat k tomuto tématu znovu. Naše paní učitelka je poklad, Mates píše docela děsně, ale jeho snaha je veliká, proto dostává jedničku i když to má naškrábané, dostane ji za tu snahu.. tím má motivaci dál pracovat a dál se snažit.

Žádné komentáře:

Okomentovat