Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

středa 12. února 2014

Učení

Tento týden si dáváme pohov od učení. Myslím, že si i Matěj zaslouží někdy klid a ne jen požadavky na nějaký výkon.

V pondělí byl ve škole, kde si jej paní učitelka Malá opět chválila. Jeho pokroky jsou opravdu znatelné.
Někdy přemýšlím nad tím jaký by byl vývoj, kdybychom se neučili, nechodili do školy a třeba i logo necvičili.


Nácvik stříhání. Matěj konečně drží nůžky tak jak má.


Posilování paměti. Zvířátka si zapamatuje a já pak jedno schovávám.
Když se jen dívá na obrázky a já pak schovám, často si to nezapamatuje, co mu ale hodně pomáhá je říct si postupně zvířátka v řadě.

Logico předložky

Knoflíky, zip, tkaničky :-)
zip umí zapínat, knoflíky mu dělají problém, není si schopen zapnout kalhoty a o tkaničkách ani nemluvě. Tam vidím právě ten velký problém motoriky.

Dny v týdnu, konečně tak nějak zvládá dny v týdnu a tím i orientaci v čase, plete tedy včera - zítra, roční období zvládá, měsíce ne. Čas - popíše co se dělá ráno však ráno večeří :-)

Řeč jde také hodně dopředu, nová slova.... Myslím si, že během několika let se Mates srovná se svými vrstevníky. Bohužel teď ho ta řeč hodně omezuje, jak v sebevyjádření tak i v začlenění mezi "zdravé děti"


Žádné komentáře:

Okomentovat