Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

sobota 20. července 2013

Cvičení tento týden


Stále se snažíme uvolňovat ruku - uvolňovací cviky, správný úchop, cvičení ze školy









Zrakové vnímání - to snad už dál cíleně ani cvičit nebudeme, s tím Matěj nemá žádný problém, hlavně ho neúčelně nacvičujeme při logicu


logopedie - měkčení, stále procvičuji s Matějem měkčení, nevím zdali to dělám správně, někdy to sama neslyším, však budu pokračovat a uvidím co mi řekne paní logopedka

množné číslo a ch - Matěj u množného čísla říká na konci ch, takže se ho to snažím odnaučovat, např. to je pět bubáků a on řekne to je pět bubákuch, je to složité ho to odnaučit, ale vidím, že to tréninkem opravdu jde.

stavění  z lega - toto ho hodně baví, dám mě i mu stejný počet i stejné tvary kostek z lega, postavím něco a on postaví to samé. Procvičuje jemnou motoriku, zrakové vnimání i prostorové vn.


Stříhání - má téměř dobrý uchop nůžek, ale stříhá špatně. Nejede po čáře, takže dál procvičujeme



Kresba - vidím velké zlepšení jak ve vybarvovaní tak v kresbě. Vymalovává pěkně, mění barvy, pastelky bere správně do ruky a přečmrkává už o hodně mín.
Kresba šla taky hodně dopředu, někdy sice kreslí hodně zvláštně, ale tento obrázek je velmi povedený. 
(strom, na stromě hnízdo s ptáčkama, kolem stromu ptáčci, dole kůn a vlk, vlk je pod keřem, na keři liška)



Cvičení čísel - přiřazuje čísla 0-7 - nula říká kolo, takže se učí pojem nula, to jsem s ním předtím nedělala


Básničky - dvě básničky dělá bez chyby - zaměňoval slova, pletl slovosled, celé si to prostě měnil. 
Takže tyto dvě umí a děláme i rytmizaci, která mu jde i se čtyřma slabikama



Ve předu, vzadu, nalevo, napravo - stále opakujeme, někdy to řekne správně a někdy to celé poplete, takže bude se to procvičovat dál. Rozmístím figurky kolem něj a ptám se co je nalevo, on odpoví celou větou.... nalevo je kočka. Pojem dole a nahoře zná krásně.

Předložky - upevňuji pouze ty co zná, nové neděláme.

Logico - jak jsem již psala jdeme postupně od prvního listu u pěti nebo šesti bloků co máme.
Tyto dva listy dříve zvládl hůř a nyní skvěle. 



Stále cvičí do kříže a ležatou osmičku.

Žádné komentáře:

Okomentovat