Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

pátek 21. června 2013

Logopedie

Nutno trénovat ležatou osmičku s pomocí zraku, tudíž vzít figurky a Matěj musí sledovat ležatou osmičku očima, hlava zůstává nehnuta. Má problémy se spodním a bočním viděním, což může dělat problémy při psaní....

Trénovali výslovnost  měkčení. Dostali jsme další úkol a to Ď


Nová pohádka. O červené Karkulce. Zase musíme vymalovat a vyprávět.



Učení pravá a levá - dnes si koupil náramek a ten si dá na pravou ruku, měla by to být snad dobrá pomůcka.

Předložky místa zvládáme krásně, přibudou další
pravá - levá
vpravo - vlevo
vpředu - vzdadu
nahoře - dole
Vše s otázkou např. Co je vepředu? Vepředu je auto. Kde je počítač. Počítač je vpravo.

Říkanky. Budeme si říkat říkanky i ty které již zná, ale musíme dbát přesný slovosled. Matěj třeba říká - byla babka měla jabka, dědeček měl dvě jabka.... Což je špatně, musíme přesně jak je psáno. Mohl by si pak domýšlet i v diktátech......

Rytmizace. Rytmizace říkanky. Naučit se říkanku a větu po větě rytmizovat. Prozatím jsme dělali jen slova.

Množné číslo. Špatná výslovnost. Matěj správně říká. To jsou dva kohouti, to je jeden kohout, ale to je pět kohoutů -vyslovuje kouhoutůch (do množného čísla dává na konec ch). Je to naučené, takže to jde špatně odnaučit, ale jde, takže budeme pracovat i na tomto.

Úkolů máme opět dost a dost, budeme dělat pomalinku a pečlivě.

Žádné komentáře:

Okomentovat