Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

sobota 1. června 2013

Co nového...

Matěj zas umí nové věci, v něčem se změnil, jde to vše pomalinku dopředu.

Vyleze i větší překážky, umí sounož přeskočit překážku, ze schodů již chodí s větší jistotou, vůbec nemá strach z velké skluzavky. Však strach z výšky přetrvává (i na balkoně je velmi opatrný).
Co se týče motoriky je méně obratný, ale i tak vidím velkou změnu. Naučil se chytat dvěma rukama balon i házet.
Tento rok se již chce učit jezdit na kole. Přemlouvala nebo spíš jsem ho směrovala na velkou koloběžku, ale on chce kolo. Tento týden kolo koupíme a začne se učit. Myslím, že s tím budou velké problémy, ale za zkoušku to stojí.

Jemná motorika, myslím, že je docela v pořádku. Stříhá, skládá papír, drobečky sesbírá, roztřídí i malé částky.

Grafomotorika je stále opožděnější, ale i tady jsou úspěchy. Tužku drží již téměř správně, nyní spíš dbán na to, aby měl ruku na papíře a ne ve vzduchu.

Mates se začal víc kamarádit, ve školce má kamarády, vyhledává je, chce se s nimi stýkat, vykládá mi o nich. Už mu nedělá problémy ve školce 2x v týdnu spát. Dokonce nemá ani problém jít do jiné třídy, kde čekají než se otevře jejich třída. Mírně horší je to s jinou třídou v jiné budově, ale i to už není takové drama jako bývalo.
S dětmi co nezná se však nekamarádí, nenavazuje kontakt a spíš se bojí. (minulý týden byli s bráchou na dětském hřišti, krásně si to užívali až do té doby, kdy došly dvě holčičky zhruba v jeho věku, jejich hra tím skončila a Matěj stál u mě.)

Stolování, používá příbor, umí si nařezat knedlíky, maso....Rád používá ubrousek k utření. Sám si otevře jogurt, pet lahev... Učím se roztírat máslo na chleba.

Hygiena. Umývání rukou má Matěj velmi dobře osvojené. Ihned co přijde z venku, jde si první umýt ruce, co musíme více upevnit je umývání rukou před jídlem. Zuby si čistí sám, já někdy dočišťuji. Osušení taktéž sám.

Hra - jednu dobu byl velký problém se samostatnou hrou, to tedy vymizelo a Mates se dokáže zabavit sám. Opět převládá hra s figurkami. Baví ho i společenské hry jako pexeso, člověče nezlob se, carcassonne, šmoulové. Hru dotáhne do konce,zná pravidla a dodržuje je.

Má rád čtení a vyprávění z knížek. Rád si veme knihu a vykládáme si podle obrázků, názvy zvířat, co jedí...

Hra na počítači :-)  Nebudu říkat, že naši kluci se tomuto vyhli, když je to jedna z jejich nejoblíbenějších činností. Možná někdo bude říkat, že by to nedopustil, ale naši kluci si každý hrají cca hodinu denně, jsou dny kdy k počítači nesednou,ale těch moc není. Jejich nejoblíbenější hrou je minecraft - http://majncraft.cz/

Řeč ta se posunula neskutečně. Vše podrobněji vypisuji v logopedii a v našem cvičení.

Výchovné problémy téměř vymizely a to, že jich jednu dobu nebylo málo.

Stud - dalším skokem je, že Matěj se začal stydět. Ne před námi,ale třeba i před babičkou, když je tady a má se převléct vidím, že je nesvůj, takže se zavírá v pokojíčku.




Žádné komentáře:

Okomentovat