Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

sobota 9. března 2013


Zásady přístupu k dítěti s ADHD pro učitele


1.       Komunikujte s dítětem jednoduše a přesně určete, co od něho očekáváte.
2.        Nezahlťte dítě nadmírou požadavků, které si nestihnete zapamatovat.
3.       Názorně předveďte řešení úkolu, dejte jednoduché a srozumitelné instrukce a poskytněte bezprostřední zpětnou vazbu.
4.       Chvalte dítě co nejčastěji – i za to, že se snaží – bez ohledu na výsledek úsilí. Pozitivní motivace je účinnější než negativní motivace. Tresty a poznámky by měly být výjimečné a méně časté než pochvaly. I pozitivně míněné upozornění učitele děti často vnímají negativně.
5.       Vytvořte přehledné a strukturované studijní prostředí, aby se dítě nerozptylovalo okolními podněty.
6.       Posaďte dítě do předních lavic, aby na ně působilo co nejméně podnětů a aby bylo ve vašem dosahu.
7.       Rozvrhněte těžší úkoly na ráno a odsuňte méně akademické předměty na pozdější dobu, protože pozornost dítěte s ADHD klesá během dne.
8.        Nahraďte část písemných úkolů jinou formou, aby bylo možné odlišit, zda dítě chybuje z neznalosti nebo z nepozornosti.
9.       Nechte dítě krátce odpočinout nebo změnit činnost – smazat tabuli, něco přinést, napít se, posadit se na koberec – pokud jeho pozornost úplně „vypne“.
10.    Odložte zkoušení, pokud má dítě zrovna špatný den.
11.   Dejte spolužákům i jejich rodičům vědět, proč má dítě s ADHD ve škole trochu jiná pravidla a jak mohou dítěti s ADHD pomoci.
12.   Snažte se o jednotný postup s rodiči při hodnocení školní i domácí práce – např. bodový systém.
13.   Navzájem se s rodiči informujte o tom, co se ve škole nebo doma stalo důležitého a jaké jsou jeho úkoly.
14.   Neberte si  problémy s dítětem osobně. Problémy ve škole mohou vyplývat z příznaků ADHD. Pokud si nebudete v přístupu k dítěti jistí, požádejte lékaře dítěte o konzultaci.

Žádné komentáře:

Okomentovat