Škola a role učitele v léčbě ADHD
Učitel by měl vědět o diagnóze u svého žáka. Přestože je ADHD primárně zdravotní problém a nikoli
problém výchovný nebo výukový, je role pedagoga nezbytnou součástí komplexního
přístupu.
Děti s ADHD mívají kolísavý výkon a správné školní
hodnocení bývá problematické.
Většina dětí s ADHD má kvůli svému chování problémy ve
vztazích doma i ve škole, mívají velmi nízké sebevědomí a chronický pocit
křivdy – i když to třeba nedávají na sobě znát.
Pro dítě s ADHD je vhodnější malý kolektiv, ideálně
12-15 dětí, případně přítomnost
asistenta ve třídě.
Jestliže se přes veškeré úsilí dítěti ve škole nedaří, je
potřeba, aby rodiče doplnili vzdělávání dítěte v mimoškolních hodinách.
Zásadní je otevřená komunikace mezi školou a rodiči, kladný
postoj škole ke spolupráci s externími odborníky, například dětskými
psychiatry nebo psychology a k farmakoterapii, pokud je lékařem
předepsána.
Žádné komentáře:
Okomentovat