Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

pátek 29. března 2013

Logopedie

Matěj byl opět roztěkanější, ale předvedl skvělý výkon který zaskočil mě i paní logopedku.

Opět bylo první cvičení do kříže. Pak paní logopedka provedla  kineziologický cvik s Matýskem, aby se mu uvolnily oči - zrak.

Procvičovali výslovnost H - nebyla jsem si jistá, ale Matěj vyslovuje prý  H krásně, je to takový nácvik nuceného H, ale jinak to nejde a hlavně, že ho tam slyšíme.
Dál prozatím ve výslovnosti nebudeme pokračovat a stále nám tedy V, F a H.
Může tvořit i složitější věty na výslovnost jako např. Hynek veze vozík. Fany nese hůl.
Procvičujeme i H uprostřed slova. Slova dělíme více na slabiky - váhy, nohy....

Dalším cvičením bylo počítání jako celek a skloňování. Určování rodu.

jedna bota - dvě boty - tři boty
jeden strom - dva stromy - tři stromy - moc stromů
jedno kuře - dvě kuřata - tři kuřata
V tomto nás Matěj překvapil a docela se mu to dařilo.
Takže náš další úkol je nacvičování počítání jako celku a rody.

Počítání
je myšleno jako počítání - dát na stůl pět pastelek, tři papírky, jednu knihu..... vše zamíchat, Matěj třídí a přitom počítá. Má naučenou číselnou řadu a toto právě pro změnu.

Dále jsme debatovali o učení, jelikož Matěj je nyní méně soustředěný. Byla jsem ujištěna, že to děláme správně a naše učení ve stejný čas a pravidelně (vždy když nejsem v práci dodržujeme půlhodinové učení, jelikož pracuji na dvanáctihodinových směnách, není nám dovoleno pracovat každý den.)
Problém je však v jeho krátkodobé paměti, s tímto problémem pracujeme již delší dobu, posilování paměti a cviky na pamět, zatím se to bohužel nijak nelepší. Tudíž se vše musíme učit drilem a stálým opakováním. Stačí pár dnů neopakovat a má výpadky.

Procvičování sluchové paměti - budeme číst krátké příběhy, jen o třech větách, pak  budu pokládat otázky . Časem budeme přidávat další věty.




Žádné komentáře:

Okomentovat