Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

středa 21. listopadu 2012

On tu pusu nezavře.

Matěj začal neustále štěbetat. Snaží se vyjádřit kde co dělali, co jedli, jaký byl den... Sám tvoří dlouhé věty, které jsou gramaticky špatné, ale tvoří je.
Dnes mi začal zpívat písničku co se učili ve školce - já do lesa nepojedu - že je to ta písnička jsem poznala, jen podle věty kdyby hajný přišel, ale bylo to úžasné jak něco pozpěvuje.
Štěbetá, nemá rád, když mu někdo skáče do řeči a vlastně by byl nejraději kdybychom všichni mlčeli. Je hrozně hlasitý a tak se ho snažím tlumit.
Co se však zhoršilo je pozornost, u toho učení opravdu špatně vydrží.
Přemýšlím nad koupí tobolek eye q - někteří rodiče si ho hodně chválí, cena je tedy příšerná, ale ještě počkám na to sezení kineziologie a třeba po novém roce je koupíme.
Matěj se začal používat slovo den, týden.... Začíná se zajímat co je za den... Tak asi budem jeden den dělat i dny v týdnu..... ale jen tak hravou formou.

Matěj zvládá tři předložky NA, DO, VEDLE.  Cvičíme hlavně prakticky, kdy skládáme figurky, plyšáky....

Koncovky také zvládá - jaké auto - modré auto, jaký dům - zelený dům. Zelenej občas ještě použije ale už jde vidět, že je vytrénovaný.

Dnes jsme ještě dělali paměťové cvičení, tři řady o pěti obrázcích, první dvě zcela v pořádku a poslední řadu už mírně pletl, ale i tak velký úspěch.

Nakreslili jsme si panáčka a vedle něj oblečení. Matýsek říkal, obléknu SI tričko, obléknu SI kalhoty.... Také zvládá, opakujeme to tak dlouho dokud si to nezakoduje a pak to používá. Samozřejmě, že to nepoužívá v běžné řeči, ale musí být k tomu vyzván a ještě se to musí procvičovat stejnou formou.

TEnto týden se nebudem pouštět do jiných věcí. Příští týden mám naplánovanou výslovnost V a F, každý den jiné písmeno.


Žádné komentáře:

Okomentovat