Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

čtvrtek 19. února 2015

Čtení s porozuměním - chyby čtení

Učíme se číst s porozuměním.
Hodně dětí se číst naučí ale nerozumí tomu co čtou.
S Matějem děláme ke čtení různá cvičení.
Jako jsou obrázky a řazení obrázků z leva do prava, vykládání podle obrázků, přečtení věty a ujasnění si pojmů, objasnění slov - třeba mates měl problém u slova lány - nevěděl co znamená.

Chybným čtením což jsem nevěděla je takzvané dvojité čtení, kdy si děti přečtou slovo potichoučku a pak jej vysloví nahlas. Rozhodně lepší je slabikování.
Matěj hodně slabikuje, má k tomu tendence i díky logopedii, kdy se vždy slabikováním snažil pěkně vyslovit daná písmena či slabiky.

Někdy děti používají tzv. dyslektické okénko.


Není vhodné dítě nutit číst text opakovaně.

Naopak vhodné je vyhledávání písmen v textu, pak i slov v textu,  vykládání si a pokládání otázek.
Vhodné je třeba k danému slovu hledat protiklad, nebo hledat slova se stejným začínajícím písmenem.
S textem se dá hodně pohrát. Nakreslit potom podle textu obrázek, složit si podle obrázku puzzle..

Žádné komentáře:

Okomentovat