Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

sobota 6. září 2014

Získání asistenta do školy / integrace

Ve třídě mám dvě integrované děti, jedno je Matěj s vývojovou dysfázií a Vojtu s poruchou autistického spektra.
Mates asistenta nedostal, řešila jsem to ve dvou SPC, myslela jsem si, že to vůbec bez něj nezvládne, teď mu trošku věřím.....
Chci jen upozornit rodiče dětí s VD, že na asistenta s největší pravděpodobností nebudou mít nárok.  Samozřejmě záleží hodně na kraji, protože každý kraj má i jiné finanční možnosti a na tom také hodně záleží.
Poslední slovo má však SPC.

Někdy mám pocit, že čím víc s dítětem pracujete, čím víc se ho snažíte naučit a vést ho aby byl samostatný, aby něco věděl, tím menší podporu získáte.
Jakýkoliv příspěvek třeba jen na pomůcky, prostě nedostanete, tak i asistenta. Mě bylo řečeno, že Matěj je hodně šikovný, ano šikovný, protože každý den od tří let pracuje, každý den se ho snažím integrovat a nevyhýbala jsem se žádným situacím. Chodil od malička do dětského centra, do divadla.... na logopedii, na různé terapie.. Kde je pak pomoc státu?

Nyní něco k našemu kamarádovi a asistentce.
Vojtík má asistentku, takže jakoby rovnice autismus = asistent. Já s tím zcela souhlasím.
Bohužel ani školy nemají peníze a rodič si musí nějakou částku doplatit, teď nevím to číslo přesně, ale škola získá snad 80% na plat asistenta. Zbytek by měl tedy doplatit rodič.
Tomu já neříkám podpora integrace.

Žádné komentáře:

Okomentovat