Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

neděle 2. února 2014

Učení

Procvičovali jsme tento týden hodně logopedii.
Opakování měkčení, správná výslovnost J, C
Zkoušela jsem i výslovnost D, to však v jiný den, pak se to dítěti plete, proto je vždy důležité tato cvičení oddělovat a opravdu cvičit pouze jedno písmeno.

Dále z časopisu Sluníčko dělal pár úkolků.
Zaujal mě ten na obrázku. Nevěřila jsem, jak bude pro něj těžké udělat hvězdičku.


Spojování bodů dle předlohy, toto dostal ze školy. Bylo to už trošku složitější.

 
 

Logico
bohužel jsem toto cvičení nachystala až na konec a Matěj už nebyl schopen úkol dodělat. Ale pro představu ho sem dávám. Je to určování postupu a děje, Matěj musí vždy obrázek komentovat a složité je na obrázku to, že si dítko musí zapamatovat tvary jak jdou po sobě a ty ještě najít.


 
 
Rytmizace - Matěj krásně cokoliv vytleská a je schopen říct kolik má slovo slabik.
 
 
Počty - opět jsme jen tak pro zábavu počítali. Sám si dává příklady. Vystřihlé čtverečky na nich čísla a znamínka, takže si sám sestaví příklad a pak spočítá. Jen do desíti.
 
 
Procvičování paměti - opakujeme toto cvičení a stále to nejde. Nachystám pět hraček a jednu z nich pak schovám a on hádá co. Opravdu jen hádá :-)
 
První písmeno ve slově. Toto cvičení jsem cvičila naopak. Chtěla jsem aby mi Mates řekl co třeba začíná na písmenko M, měl s tím problém. Dnes jsem to obrátila a říkala, jaké písmenko je ve slově Matěj a on to věděl. Huráá. Takže teď vím, že jsem začala špatným a těžším cvičením.
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat