Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

pondělí 14. října 2013

Vyšetření SPC Opava

Matěj podstoupil jedno z dalších vyšetření. Tentokrát na spc Opava.
První si šel kreslit, paní logopedka si vzala veškeré zprávy, dala mi k vyplnění pár papírů a zeptala se mě co od vyšetření očekávám.  Já pak šla na chodbu a Matěj byl podroben vyšetření. Po vyšetření si Matýsek šel do herny poskládat koupené lego a my s paní logopedkou mohly vše prodiskutovat.
Matýsek podstoupit test školní zralosti.
Další test byl lateralita, zrakové vnímání, sluchové vnímání , zkouška zájmen, malování obrázku, podpis, opis jakoby psacího písmene l l l l l . Popis obrázků, dny v týdnu, pojmenování tvarů....

Bylo mi tedy řečeno, že jde vidět, že Matěj je stimulován jak to jde. Prý již dlouho neviděla tak šikovné dysfatika. Říkala, že má chuť poslouchat a poznávat nové, nové informace. Dysfázii samozřejmě potvrdila. Prý se o dysfaticích někdy mluví i jako o neslyšících dětech. Musí se jim opakovat věci, někdy opravdu jakoby neslyší...
Grafomotoriku má velmi poškozenou, což jsme věděli, úchop se musí nacvičovat.
Čeho jsem si já nikdy nevšimla tak je, že čte zprava doleva. Dnes venku také přečetl tak číslice na značce auta. Občas kreslí i naopak obrazce. Svůj podpis umí, ale často ho poplete a píše první t pak a a nakonec m, ale ve správném pořadí.
Problémy mu dělá měkčení. Sluchová pamět je také postižena.
Lateralita není přímo vytýčena, úchop má pravou rukou, ale z několika pokusů vzal věc i levou, např. u navlékání korálek.
Při nějakém poznávacím testu nasbíral 28 bodů celkem z 30ti.
Poznávání geometrických tvarů zvládl a prý moc dětí nepozná kosočtverec. Což Matěj uměl.
O obrázku co nakreslil mluvila jako o strohém obrázku, však s pěti prsty.
Cvičila s ním i zájemena. Jako určení ta strom nebo ten strom. Prý to také zvládl.

Celkově o Matýskovi vykládala pěkně, o jeho šikovnosti, chuti dozvídat se nové věci. O přípravě na školu. Samozřejmě bude muset mít svůj IP, to je jasné. Dysfáziie prý časem vymizí a zůstanou různé dys. poruchy.
Nikdy nebude Matěj asi upovídaný,ale to odpovídá i jeho povaze introverta. To prý i ukazují jeho obrázky kdy kreslí vše hodně malinkaté. Někdy má jakoby strach se vyjádřit, pořádně projevit.

Zprávy nám přijdou poštou.
Matějovi nebyl doporučen asistent pedagoga do školy.


Žádné komentáře:

Okomentovat