Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

neděle 18. srpna 2013

Konec prázdninového učení

Dneškem shrnu prázdninové učení.
Samozřejmě, že budeme v učení pokračovat dál. Zas Matěj v září nebo říjnu začne chodit jednou týdně do školy. Logopedie nám zůstává a učení doma, jak to jen čas dovolí budeme cvičit.

- cvičení do kříže - umí si  - sám počítat u cvičení a sám si mění cvičení
- cvičení ležaté osmičky - s plyšákem - pohyb očí - zdá se mi tam mírné zlepšení, je již schopný sledovat celou osmičku
- dny v týdnu, ví, že jich je sedm a s pomocí je umí vyjmenovat
- poznávání čísel, pozná do osmi
- skládání vět, mu jde s menšími problémy ale jsou to již dlouhé věty
- množné číslo a koncovky zvládá také
- určování hlavních předložek bez problémů
- napravo, nalevo, vzadu, vepředu - občas se splete,ale pojmy jsou upevněny, co teď cvičíme je ptaní kde je postel a on musí použít to slovo napravo, doteď jsme to dělali naopak co je napravo.
- rytmizace -cvičení rytmizace u vět, slova zvládá i trojslabičná, nyní nacvičujeme věty ... např. já jsem Matěj.
- básničky a pohádky, Matěj mi říká básničky a vykládá pohádky, stále zaměňuje slova.
- jemná motorika - myslím, že se také hodně zlepšíla
- puzzle - složí již puzzle o 90ti dílcích
- malba - tam vidím snad největší pokrok, nejsou to prostorové malby, ale stojí tak jak mají, jsou to tématické obrázky a trošku se již podobají skutečnosti
- hrubá motorika jde také pomalinku dopředu, na kole mu to jde lépe, skočí zídku, vyleze, umí vykopávat balon
- logopedie - výslovnost, veliké zlepšení
- uchop tužky - sám si již chytne tužku tak jak má
- grafomotorika + uvolňování ruky - stále třeba hodně nacvičovat
- sluchové cvičení - cvičíme krátké a dlouhé slovo, to umí
- stříhání, skládání - není to 100% ale jde to
- socializace - tady je velká změna oproti minulému roku, je schopný navázat už nějaký vztah s vrstevníky, zařadit se do skupiny, i když je rád, když je skupina menší. Chování k bratrovi je také o hodně lepší.
- samostatná hra - dokáže si sám hrát (pokud mu bratr věci neničí nebo ho neotravuje :-)   )


Myslím, že jsem shrnula vše. Matýsek jde dopředu, jen je to hrozná práce a chce to spoustu času.
Jakákoliv drobnost je u nás naučená, i to "blbé" slezení ze zídky nás stálo hodně práce, nemluvě o tom, říci kamarádce ahoj...
Děkuji za ty úspěchy.

Žádné komentáře:

Okomentovat