Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

pondělí 10. června 2013

Logopedie - terapie

páteční návštěva logopedie byla spíše terapií.
Paní Stodůlková dělala s Matýskem hodně kineziologických cviků.
Vykládali jsme si o výchově, výchovných metodách. Sama prý není zastánkyní bodovacího systému, který třeba doma užíváme, není zastánkyní ani bodovacího systému ve školách. Prý by se dítě mělo samo hodnotit. Což zase využívá naše paní učitelka ve škole, kdy si Matěj hodnotí sám úkol.
Hodně mi říká o pochopení, že i když dítě zlobí, mám nahlas říct, já tě chápu, že teď zlobíš, ale....
Například když Matěj bouchne Adámka, měla bych říct, Matěji chápu, že jsi ho bouchl, že jsi už z něj třeba unavený, nebo tě otravuje, ale bouchat se nemá....
Neříkám, že tento přístup je správný ale ani špatný. Z každého si ráda beru něco a vždy každé setkání jak s odborníkem tak s maminkami.... mi přinese nový pohled a nový poznatek.

Dál budeme pokračovat v kineziologických cvicích.
Jak cvičení do X , ležatá osmička, tak i ležatá osmička s plyšákem (dítě sedí, já beru plyšáka cca 30-40cm od jeho obličeje, v úrovni očí dělám ležatou osmičku, oči dítěte sledují plyšáka, hlava zůstává nepohnuta.). Nové cvičení je nakreslit ležatou osmičku na papír a pravou rukou ji krestli, levou stačí obtahovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat