SPC - vyšetření školní zralosti
Dnes jsme byli na vyšetření v SPC pro vady řeči v Bruntále.
SPC znám dobře, Matěj je veden tímto SPC ve školce, kdy paní logopedka vede logopedického asistenta ve školce, znám ho však i pracovně, kdy uživatelé našeho domova navštěvují toto SPC.
Návštěva celkově proběhla dobře, to co jsem potřebovala jsem dostala. Matěj má tedy již na papíře odklad školní docházky a bude další rok navštěvovat školku. Informace ohledně integrace jsem dostala také, ty pro mě byly velmi podstatné, jelikož bych byla velmi ráda kdybych mohla Matěje integrovat do klasické základní školy. Co dále potřebujeme je vyšetření inteligenčního kvocientu v daném SPC, které máme podstoupit až na přelomu února příštího roku. (toto vyšetření budeme podstupovat i v Brně v létě u naši psycholožky).
Nyní dle nového zákona je rozdělení dětí do škol právě podle tohoto kvocientu, neměl by se tedy žák s hraničním IQ což je 80 (možná se pletu, ale je to bud 70 nebo 80) objevit v praktické škole.
Myslím, že toto má své výhody v tom, že se děti nebudou dávat do praktických škol jen tak s potřebou zaplnit školu, ale na druhou stranu dítě s hraničním kvocientem je na tom velmi špatně, do praktické školy nepatří a klasickou základní školu nezvládá.
Ale blíže k našemu vyšetření. Vedla nás vedoucí tohoto SPC paní Lišková.
První byl můj rozhovor s paní Liškovu, proč si žádám o odklad, jaká vyšetření máme, raná anamnéza, jak pracujeme, co navštěvujeme....
Dále následovalo Matějovo vyšetření a pak srozumění s výsledkem šetření.
Paní Lišková, když slyšela Matýskovu ranou anamnézu a s Matějem ještě nemluvila, měla obavy jak bude pracovat a na konci mě potěšila, když mi řekla, že ta práce s Matýskem jde vidět.
Celou dobu se o něj moc pěkně starala sociální pracovnice.
V šetření bylo zjištěno nebo to co paní Lišková šetřila.
Těžká expresivní porucha řeči, není určena lateralita (což já myslela, že ano), oko je prý pravé a ruka není ještě 100% určena, grafomotorika velmi opožděna, špatný úchop. Jemná i hrubá motorika také opožděná.
Kresba je čtyřletého dítěte, postavičky mají krk, rozděleny části těla, však co chybí je rozlišení velikosti hlavy a těla..., prostorová orientace - mírné chyby, ale to cvičíme. Paměťové cvičení kdy byly barevné tvary dány do řady a on měl ty samé přiřadit - ty první byly pak schovány za desku, tam první tři tvary zvládl u dalších již problém - tím se projevila porucha krátkodobé paměti. Dále mi říkala, že se krátce soustředí, že je pracovitý, snaživý, ale soustředit se nedokáže delší dobu. Dalším cvičením bylo určení prvního v řadě, kdy Matěj jde zleva doprava. Bude prý mít větší probléme ve škole s češtinou a měkčením hlásek.
Celkově vyšetření trvalo kolem tří hodin, bylo to pro nás náročné. Psychicky jsem se tam nějak vyšťavnila a byla jsem mírně demotivována mou prací s ním což mě na celý den trošku rozhodilo.
Blog o diagnoze vývojová dysfázie, ADHD, expresivní porucha řeči. Náprava, léčba, učení, logopedie.
Proč
Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.
Žádné komentáře:
Okomentovat