Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

úterý 12. června 2012

Obecně doporučované pedagogické zásady pro práci s dětmi se syndromem ADHD / ADD:


  • Žák by neměl sedět přímo u okna, aby nebyl vyrušován dalšími vnějšími podněty, vhodné je místo v blízkosti vyučujícího. Doporučuje se, aby seděl v lavici s klidnějším žákem.
  • Na stole by měl mít pouze to, s čím se pracuje.
  • Kontakt s učitelem by měl být co nejpřímější.
  • Učitel by měl znát způsob, jak dítě uklidnit, např. pohledem očí, položením ruky na rameno.
  • Učitel musí používat přímé a výstižné věty, důležité pokyny mají být posíleny např. tělesným či zrakovým kontaktem.
  • Nepřiměřené chování by učitel neměl přehlédnout, měl by však reagovat tiše a klidně. Žáka by však neměl neustále okřikovat a kárat.
  • Žákovu nekázeň nelze považovat za projevy schválnosti.
  • Důležité je snažit se podchytit snahu žáka a uspořádat podmínky určitých činností tak, aby dítě bylo úspěšné. Většina těchto dětí lépe pracuje, když může hovořit (písemný projev bývá horší).
  • Je vhodné pracovat v co nejmenších skupinách a umožnit, aby žák alespoň část práce udělal správně než aby udělal celou práci chybně.
  • Učitel by neměl odměňovat jen výsledek práce, ale i zájem a pohotovost.
  • Důležitý je řád a pravidelnost.
  • Žák potřebuje k uvolnění mnoho pohybu a někdy i bezúčelnou činnost, aby zregeneroval své síly.
  • Vhodné je umožnit těmto dětem pohyb i v průběhu hodiny, zařadit uvolňovací sekvence pomocí her.
  • O přestávkách jsou nezbytné četné pohybové aktivity
  • Důležité je tyto žáky nepodceňovat (dítě má tendenci se ztotožňovat s tím, za co je okolím pokládáno), je nutné dítěti důvěřovat a podporovat je (např. slovy “pokus se to dokázat” apod.).
  • Nezbytné je trpělivě vysvětlovat, co je správné chování a co ne.
  • Důležitá je neustálá tolerance a také naděje, že se dítě zlepší.

1 komentář:

  1. Dobry den,
    objevila jsem Vas hezky blog a bohuzel nemohu nikde najit kontakt, abych Vam napsala. Mam stejne stareho syna (nar. srpen 2007) s podobnymi potizemi (vyvojovou dysfazii od nekterych psychologu ma, od nekoho ne, ale napr. v grafomotorice je na tom jeste hur nez Vas syn, hlavni problem ma se silnou porucho pozornosti - zda se mi, ze vetsi nez u Vas). Chtela jsem se Vas na neco zeptat. Pripadne kontakt na me je ev.horvathova@gmail.com Budu moc rada, kdyz napisete. Dekuji Eva

    OdpovědětVymazat