Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

čtvrtek 10. května 2012

Včera jsem téměř po roce navštívili paní Gavendovou. Provozuje soukromou praxi, je speciálním pedagogem a poskytuje rady ohledně výchovy... Já mohu říci, že jsou to rady k nezaplacení.

Pozdravila se s Matýskem a je to velmi sympatická paní, proto ten vztah navázali velmi rychle. Zeptala se Matěje na pár věcí a pak s tatínkem odešel vedle si hrát.  (nemyslím si, že je v hodné mluvit o dítěti před ním, i když hodně specialistů to dělá) Já jsem pak s paní Gavendovou probrala co se za rok událo, co se změnilo, zlepšilo.  Potom už přišly na řadu naše otázky a problémy a společně jsem se je snažily vyřešit.

Přemýšleli jsem nad trestem, když Matěj ubližuje bratrovi. Musíme rozlišit kdy je to ve hře a kdy ho shazuje a ubližuje mu cíleně. Ono i ve hře je to cílené, ale člověk musí někdy přivřít oči. Jako trest je vyloučení z místnosti.

Máme problém se zdravením. Měli bychom na zdravení trvat, jako je zdravení svých kamarádů po příchodu do školy... vždy to obměnit - pozdravíme, řekni ahoj, ty jsi zapoměl pozdravit....

Matýsek občas vydává velmi zvláštní zvuky, říkám, že je zvíře, okolí to zrovna nevidí nijak pozitivně, ale já to mám prý ignorovat a nijak na to upozorňovat.

Ještě u nás je problém s tím, že když Matěj přijde třeba ze školky tak se ho ptáme co se stalo, co měli na oběd a on odpoví nevím a dál už se nebaví (má hodně omezené slovní vyjádření), vyžadovala jsem po něm at mi řekně co se tedy dělo, prý ale není tak důležité jestli mi odpoví nevím nebo něco konkretního, ale důležité je, že máme zájem o to co se děje, co dělal.  Rozsáhlejší odpověd nemusíme vyžadovat.

Dál jsme řešily věci jako je unava, trávení volného času, spánek, školu, učení ....

Po hodině a půl jsem se rozloučili a já věřím, že třeba zas za rok nebo při nějakém problému využijeme její pomoc.

Žádné komentáře:

Okomentovat