Proč



Byla bych ráda, kdyby tento web byl pomocí pro rodiče stejně postižených dětí, předčasně narozených dětí, dětí s expresivní poruchou řeči a adhd. Pomohl jim vyřešit některé výchovné problémy či je jen navedl na správnou cestu. Chtěla bych tady ukázat práci s naším synem, pomůcky které používáme, různá logopedická cvičení. Ctěla bych Vám předat své zkušenosti se získáváním informací ohledně práce a výchovy s těmtito dětmi a myslím si, že rada od matky stejně či podobně postiženého dítěte je tou nejlepší radou.

pátek 13. dubna 2012

Některé zásady pro rodiče dětí s ADHD

- trpělivost a klid, nekřičet  - dítě s ADHD potřebuje uklidňovat a ne ještě více třeba křikem popouzet v neklidu. Sama vím, že je to opravdu někdy o nervy, mě třeba osobně hodně pomohlo odejít z místnosti a po chvíli se vrátit a nebo napočítat do pěti či desíti a pak reagovat.

- klid v rodině - tyto děti jsou hodně citlivé, proto je dobré navodit vždy klidnou domácí atmosféru, nějaké pře mezi rodiče neřešit před dítětem.

- spolupráce všech členů rodiny - manželé, prarodiče a ostatní členové rodiny, kteří jsou v častém kontaktu s dítětem, by vždy měli dodržovat hlavní zásady které jsou určeny. U nás byl třeba problém s prarodiči, babička umí Matýska vždy pěkně uklidnit, ale děda ten mu nedává žádné hranice, všemu se směje a neskutečně umí Matěje jak říkám rozdivočit.

- chválit a oceňovat - dítě by mělo být hodně chváleno, vždy povzbuzovat ve věcech co mu nejdou, neshazovat ho, pokud vím, že mu nějaký ukol nejde, raději se mu vyhnu nebo mu nějak pomůžu aby měl pocit, že to zvládl

bodovací systém - u nás měl jednu dobu velký uspěch. Měli jsme magnetickou tabuli na kterou jsem dávali špatné body a dobré body, na konci dne za více dobrých bodů měl malý dáreček -figurku z kinder vajíčka.  Byl hrozně nerad, když tam dostal škaredý obrázek.

- soukromí rodičů - trvat si na svém soukromí. I když to zní jako maličkost myslím, že je to důležitá věc. Bez našeho svolení nesmí kluci do kabelky a manželovi do batohu. Manžel má i jednu skřín kam kluci nesmí, pouze se svolením.

- dárky - dárky by měly být opravdu vždy odměnou  nebo jako dar k narozeninám... S tímto stále bojuji, když jdu do obchodu vemu klukům třeba časopis, gormita, malou knížku a oni jsou zvyklí něco dostávat, nevyžadují to, ale neváží si dárků.

- jak co říkám - nemělo by se dětem s ADHD říkat, ty zlobíš, jsi zlobidlo. Měli bychom s nimi mluvit způsobem - ty se nechováš pěkně, tvé chování se mi ale vůbec nelíbí.
Tak i nálepkování dětí - jsi stydlivý, nesmělý.....

- stát si za svým - pokud řeknu, že to tak nebude tak to tak opravdu nebude. Když řeknu, že ted to nedostane, ted tam nepůjdeme tak opravdu ne.

- práce - dítě by se mělo vždy na práci navnadit, nenutit, prace má být krátkodobá, pokud možno formou hry a samozřejmě i za malý úspěch chválit.

- řád a pravidelnost - nemusí to fungovat u každého dítěte, ale já i Matěj máme rád řád a pravidelnost, např. má problémy se spaním ve školce, takže každý čt tam spí a přesto nejede vlak, v pátek má vždy školu... Večer před spaním se jdeme umýt, pak hrajeme na schovku a kluci jdou do pokojíčku.....

- schválnosti - rodiče by si měli uvědomit, že dítě nedělá plno věcí naschvál aby nás naštvalo. Důležitá je tolerance rodičů.

- unavenost - tyto děti jsou hodně unavené. Během dne zavést odpočinek třeba u čtení knížky, pustit pohádku. S únavou bojujeme u nás doma odjakživa. Matěj vstává kolem páté hodiny, byly měsíce kdy to bylo i ve čtyři ráno, odpoledne již nespí a tak od čtyř odpoledne přežíváme :-)







Žádné komentáře:

Okomentovat